Skip to main content

Au - Oostenrijk

Wintersportvakantie Ichthusreizen 2023

Vrijdagavond 17 maart was het dan eindelijk zover. De start van de wintersportvakantie in Au. Er waren heel wat voorbereidingen aan vooraf gegaan en er was erg naar uitgekeken. We verzamelden in Hoevelaken, waar alles ingepakt werd en om 22.30 vertrokken we richting Oostenrijk. Na een voorspoedige reis kwamen we zaterdagmorgen om 11.00 veilig op onze vakantiebestemming Hollandheim aan. We werden verwelkomd met koffie en cake en daarna konden we aan de gang om ons te installeren op ons vakantieadres. De prachtige bergen tegenover het gebouw waren grotendeels groen, maar hoger op de bergen lag wel sneeuw. ’s Middags werd er een uitstapje naar het dorp gemaakt, om de nodige skispullen te huren, verder bleven we in Hollandheim en deden we een kennismakingsspel ’s avonds.

De zondag genoten we van de rust en ging het Woord open. In deze tijd op weg naar Pasen, dachten we na over Christus, de Gekruisigde en Opgestane Koning. Verder hebben we veel gezongen met elkaar, onder begeleiding op het keyboard.

Op maandag hadden we een jarige kok in ons midden, daar werd natuurlijk eerst de aandacht aan gegeven. Daarna ging het echt gebeuren en vertrokken we in de bus naar Warth, waar gelukkig sneeuw genoeg lag. We konden ons daar helemaal installeren met een partytent en bankjes, en al snel werd de eerste groep in de zitski’s geholpen om de helling af te gaan. De eerste dag bleven we op de lage helling oefenen, om een beetje te wennen. De ene helft van de gasten ging ’s morgens, de andere helft ging ’s middags skiën. Nou, dat smaakte naar meer, en de volgende dag gingen ze, na een paar keer oefenen, met de skilift de grote helling op. Ondertussen vermaakten de anderen zich prima in het zonnetje, werd er gewandeld en sommigen gingen op een sleetje de berg af.

Dinsdagavond stond er een bezoek aan het zwembad op het programma, speciaal voor ons was dat geopend, dus we hadden het hele bad voor onszelf. Wat was het heerlijk om in het warme water te ontspannen.

Iedere morgen vertrokken we weer naar de piste, en onder de deskundige begeleiding van de skibegeleiders konden de gasten de helling af in de zitski’s. Met de lunch verzorgde onze kok nog een warme versnapering, die hij speciaal kwam brengen. Eind van de middag vertrokken we moe maar voldaan terug naar Hollandheim, waar we konden uitrusten, heerlijk gegeten hebben en een gezellige avond hadden met elkaar. Woensdagavond hadden we de Bijbelstudie waarin we in groepjes nadachten over allerlei metaforen van God. Hij openbaart Zich als de Pottenbakker, de Trooster, Bron van levend water, de Koning, het Licht der wereld, en in nog veel meer andere beelden.

De bonte avond op donderdagavond begon met een uitgebreid diner. Dankzij de spectaculaire act met de partyfonteins tijdens het toetje kregen we de plaatselijke brandweer nog op bezoek omdat de brandmelders afgingen. Gelukkig was er niets ernstigs aan de hand en konden ze al snel weer vertrekken. De rest van de avond stond in het teken van de bonte avond, waarbij veel verborgen talenten openbaar kwamen. Het was erg gezellig met elkaar.

Tja, en toen was het alweer vrijdag, een rustige dag, koffers pakken en alles opruimen en een rondrit met de Pferde Kutschen. Nadat we alle dagen stralend zonnig weer gehad hadden begon het vrijdagmiddag te regenen. Wat hadden we het getroffen met het skiën in het zonnetje. ’s Avonds stapten we weer in de bus, om de terugreis te aanvaarden. En de lange rit werd afgesloten met een brunch in de Goudreinet in Barneveld. Daarna namen we afscheid, we hebben intensief met elkaar opgetrokken, veel beleefd met elkaar, genoten van de reis, het prachtige natuurschoon, de machtige bergen, de ontspanning en de inspanning. We zijn dankbaar dat het allemaal zo goed verlopen is en dat we weer veilig thuisgekomen zijn en vooral dat we zo’n prachtige vakantie gehad hebben met elkaar. God alleen de eer.