Ichthus vakantie in Karinthië

Op woensdag 28 augustus 2019 arriveerden we – na een voorspoedige reis – bij de prachtig gelegen Jeugdherberg Cap Wörth bij Velden. We werden er gastvrij welkom geheten met direct een maaltijd ! We gingen ons installeren, een dutje doen en genieten van het prachtige weer en uitzicht op het terras.

De volgende morgen begonnen we met een Bijbelstudie en ’s middags togen we naar de Pyramidenkugel. Een uitzichtstoren – met lift ! – vanwaar we een prachtig uitzicht hadden over de wijde omgeving. 2 deelnemers waagden zich aan een ‘abseil-avontuur’!

Vrijdags wandelden we naar de aanlegsteiger van de rondvaartboot in Velden en maakten een prachtige tocht over het meer naar Portschach – Landspitz. Na een bezoekje aan een fietsenmaker voor wat lucht in rolstoelbanden wandelden we langs de boulevard naar Portschach-Wezer. Scheepten daar weer in – nadat we een heerlijk Italiaans ijsje hadden opgelikt – voor de terugreis naar Velden. Daar aangekomen gingen velen even lekker shoppen. Later werd er nog heerlijk gezwommen in het meer door enkele sportievelingen.

Zaterdag gingen we naar het stadje Klagenfurt, met een mooi oud centrum. Daar werden diverse route’s gewandeld, kerken bekeken, winkels bezocht en – weer - ijsjes gegeten. Het was weer een stralende dag !

Zondag – de rustdag – gingen we naar de dichtbij gelegen kerk, waar ds. Noorlander heeft gepreekt. ’s Middags werd er gerelaxed en ’s avonds hadden we een bijeenkomst in onze groepsruimte.

Maandag togen we per bus naar Affenberg Monkey Mountain. Hier kregen we een rondleiding met een gids door het apenparkje. Erg leuk. Ook de in het winkeltje gekochte aapjes waren schattig !

Toen reden we richting kabelbaan. Echter: er kwamen steeds meer wolken en uiteindelijk regen, dus de kabelbaantocht werd geannuleerd. Als pleister op de wonde gingen we koffie drinken met heerlijke Apfelstrudel.

Dinsdag reden we naar Italië ! Bij de Laghi di Fusine (meertje) bespraken we in groepjes weer een Bijbelgedeelte. In de stralende zon. Hierna gingen we pizza eten in Tarvisio en daarna shoppen in de overdekte markt met kleding en vooral lederwaren.

Woensdag reden we de Villacher-Alpenstrasse. Aan het einde hiervan gingen we picknicken – bekijken van alle hier geparkeerde Harley Davids – motoren – en genieten van de prachtige, ons omringende natuur.

’s Avonds hebben we met elkaar genoten van leuke, mooie, ernstige, humorvolle en ontroerende sketches, gedichten, stukjes en spelletjes.

Donderdag konden we nog heerlijk relaxen : winkelen voor de liefhebbers, zwemmen of gewoon genieten op het terras of aan de waterkant van de zon en een spelletje.

Daarna werden de koffers gepakt, ingeladen en moesten we afscheid nemen van een prachtige plek waar we met elkaar meer dan een week hebben genoten van alles. Om 18:30 uur ging de bus weer richting Nederland. De volgende dag arriveerden we – na heerlijk te hebben geluncht in de Glind – om 16:00 uur in Hoevelaken en ging ieder weer naar zijn/haar eigen woonplek.